2012-07-21

Pos Laju, u did it again. Ramadhan pertama kau dah buat aku maki kau kaw-kaw.



Tadi, sorang customer Ephyra dari Kuala Trengganu call and bagitau pakej dah dapat tapi barang kat dalam tu bukan Ephyra, but DVD Strategi 5B sebanyak 6 keping!!

Boleh????

Aku mintak dia email aku gamba pakej and consignment note.
CN memang CN dari aku, tapi barang kat dalam bukan.

Now aku dah terfikir lagi satu benda.
Selain dari tagline "Pos hari ini, esok sampai" adekah sekarang Pos Laju dah tukar tagline kepada "Pos hari ni, esok sampai kot, kalau sampai pun tak janji barang tu barang kau"?????


Plis la Pos Laju.
Dah kali kedua dah ni aku hilang barang.
Yang dulu seluar jeans.
Dah sampai kat PPL Kuantan (dalam sistem pun dah direkod) tapi bila customer carik, tak jumpa.
Hilang dalam ofis kah???

And now, barang sampai, tapi lagi bangsat, barang kat dalam ditukar!

Aku call care@pos and PPL Puchong, jawapan yang aku terima lagi best.

"Ada kemungkinan CN tu tertanggal, jadi pekerja tampal je kat mana-mana bungkusan"

Adekah itu jawapan????

So tak kisah la barang tu bertukar ke apa, janji keje kau tolong hantar je kan?
Kau ingat aku tak bayar ke kau punya service?

Selama aku berurusan dengan Pos Laju secara constant since 2003, hari-hari ada pick up kat office, this is the first time aku dengar jawapan "CN boleh tertanggal dari envelope"

BULLSHIT!

Sedangkan nak masukkan CN dalam sarung dia pun kena tolak-tolak dengan tangan, there's no way CN nak tertanggal/terkeluar macam tu dari sarung tanpa ada orang tarik keluar. Bagi jawapan yang cerdik sikit boleh tak?

Now aku tengah tunggu respond dari Pos Laju HQ, Pos Laju KT, Pos Laju Puchong and KPKK.

Pakkal puasa, kalau tak aku maki dah ni.